zondag 21 december 2008

NAMAAK

Vandaag kreeg ik een vraag of iemand mijn foto van 2009 mocht gebruiken als wenskaart. Ik antwoorde: geen probleem ik stuur wel een versie door met een watermerk op.

Diezelfde avond nog voor ik een foto opstuurde krijg ik (zonder extra tekst) dit in mijn mailbox van diezelfde persoon:

wensen

Deze is al de deur uit als wenskaart...

Vind ik nu toch niet zo proper om mij eerst te vragen en de foto daarna gewoon na te maken.

Het raarste vind dan nog, ik fotografeerde een wekker met de zin "tijd om wakker te worden" in mijn hoofd. Hier dient het dan gewoon 2009 te tonen, niets meer niets minder.

Ik weet niet goed wat ik nu moet denken, het is maar een stomme foto voor 2009 maar aan de andere kant klopt het toch niet vind ik.

Ik was van plan deze foto als digitale wenskaart te gebruiken en rond 28 december te versturen. Ik weet niet als ik dit nu nog zal doen.

Misschien de volgende keer mijn wenskaart niet zo vroeg op het net zetten?

Dit was mijn wenskaart van vorig jaar (2008 voor diegene die het niet zien). Iemand zin om het idee hier te herhalen?

2008borderless

5 opmerkingen:

  1. alles wat op het net komt is publiek (ik ging bijna zeggen 'publiek domein'), te kopiëren en dus manipuleerbaar, met of zonder beveiliging en copyright.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jan,
    Je hebt gelijk, het is een smerige streek: die PS heeft jouw idee en creativiteit gewoon misbruikt. Het minste wat hij had kunnen doen is vermelden dat het idee van jou komt.
    Maar bedenk: jouw foto is gewoon veel beter. Kijk naar de zijne: lelijk radiootje, totaal onhippe letters, onaantrekkelijke compositie; en dan die streepjescode: hebben we al duizend keer gezien, saai, saai...
    Wie iets met het werk van een ander wil doen, moet er op zijn minst een meerwaarde aan geven maar daar moet je wel ideeën en visueel talent voor hebben natuurlijk...Nu heeft hij een goed idee gewoon verprutst.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. yup, en jou wekker is toch oldskool, daar kan niets tegenop
    neh!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. amai da is echt een gatlelijke kaart dat die gast gemaakt heeft :D

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Man. Lelijk spel dat hij er van gemaakt heeft. Niets past tesamen. Oh well. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen