maandag 8 december 2008

BIB IEPER

De Ieperse stadsbibliotheek verhuist, dit is al de 2de keer dat de stadsbibliotheek een nieuwe plaats krijgt (WO I). Aangezien er nog geen fotografisch bewijzen zijn van het oude gebouw werd er mij gevraagd om de bibliotheek te fotograferen.

Mijn lenzen arsenaal is nogal magertjes aan de groothoek kant... Ik vond het dus tijd om mijn panostitching skills es te verbeteren.

Leve PTgui, profesionele stitsching software die de controle in de handen legt van de gebruiker! En das ikke (ik had veel meer inbreng bij PTgui dan bij de simpele sticher van Photoshop).

Ok er is veel vertekening, maar daar heb ik zelf voor gekozen. Het geeft een extra karakter aan de inhoud van het beeld. Is dat dan nog objectief? Nee, maar het weerspiegelt wel wat de bibliotheek voor mij betekent.

PANO FRONT

Dit "portret" van de gevel werd samengesteld uit 9 foto's (enorm bestand en enorm veel detail). De Bib staat bol van de boeken!

PANO BOVEN1

PANO BOVEN2

De centrale zaal, 1ste verdiep.

PANO LEESZAAL2

De leeszaal.

_MG_0343

De balie.

_MG_0373

_MG_0375

_MG_0364

_MG_0371

_MG_0372

Centrale zaal, gelijkvloer.

_MG_0338_1

Audiovisuele zaal.

_MG_0377

PANO JEUGD

Jeugd.

4 opmerkingen:

  1. Mooi!

    Heel erg mooi ook hoe dat kleintje het zebrapad volgt naar de Jeugdbibliotheek - goed gezien.

    Je zou al heimwee naar krijgen - ook al wordt nu nog duidelijker hoe vol het er al is!
    Tijd voor iets nieuws dus, nog beetje geduld.

    Mama

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vooral de eerste en tweede doen het voor mij! De rest vind ik vrij 'gewoontjes' tegenover die eersten, ze springen er echt uit. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. die onder de balie, die geeft voor mij het best het bibliotheekleven weer :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goshie, ik ben een Ieperling. Ben er nooit geweest in dat verval. Lees al jaren geen boeken. De foto's zijn mooi. De groothoek is niet mijn stijl. Groothoek vindt ik soms niet eens een foto. Maar smaken verschillen. De andere foto's vindt ik schitterend. Mogelijk ga ik er toch nog eens heen om de sfeer vast te leggen. De nieuwe Bib wil ik ook nog eens schieten. Schijnt dat er wat loos is met de kunstafdeling - modellen. Kan mooie plaatjes opleveren.

    BeantwoordenVerwijderen