vrijdag 28 november 2008

ECOFONT

Als afgestudeerde ontwerper ben ik zot van grafisch ontwerp en alles dat er rond draait. Ik kijk heel graag lettertypes en hou van sterke fonts voor op mijn PC.

Voor het slapen gaan ontdekte ik dit:

Untitled-1

Minder letter om te printen = minder inkt = minder milieu belastend! Het werkt het best en het mooist bij kleinere lettertjes, wanneer je het font groot gebruikt wordt het gewoon raar.
De makers hebben de uitsparingen niet rond gemaakt maar eerder de vorm van een grappig vlekje!

Terug een leuk font voor op de PC, nu nog een gelegenheid om het te gebruiken.

Het ECOFONT is gratis hier te downloaden:

Download ECOFONT

3 opmerkingen:

  1. okidoki, gedownload en bij mijn favoriete lettertypes gezet! Bedankt, Ludo

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik geloof dat mijn cursus wiskunde met dit font gemaakt is, ik zie toch van die kleine uitsparingetjes in de letters.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. http://www.spiekermann.com/mten/2007/06/save_space.html

    Eco door ruimte te besparen. Klinkers zijn meestal toch niet nodig om je tekst duidelijk te maken. Oorspronkelijk als 1 april-grap bedoeld door de ontwerper (Erik Spiekermann).

    BeantwoordenVerwijderen