zondag 17 januari 2010

FULL DISCLOSURE

Als de mensen vragen hoe ik mijn boterham verdien moet ik eerlijk antwoorden:

 FULL DISCLOSURE 2


Dit is een experiment rond 2D – 3D compositing dat ik dit weekend maakte. Ik denk eraan om de mogelijkheden van deze techniek te onderzoeken als autonoom werk. Het principe hiervan is om naadloos elementen aan een bestaande foto toe te voegen. Alle bankbiljetten zijn nagemaakt in een 3D omgeving en daarna toegevoegd aan de foto. Hieronder kun je zien hoe de 2 delen samengevoegd worden:


FULL DISCLOSURE


FULL DISCLOSURE  

Software die ik hiervoor gebruikte: 3DS MAX 2009, V-Ray 1.5, Adobe Photoshop CS4, Adobe Photoshop Lightroom 2.6

9 opmerkingen:

  1. vray nogal, tough guy ;-)
    wel cool gedaan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Is een van de eerste keren dat ik V-Ray deftig gebruik :) en nu vraag ik me af waarom ik zolang gefoefeld heb met Mental Ray vroeger... Rendertijden zijn veel schappelijker, GI en ambient occlusion rendering is ook veel properder dan Mental Ray.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoe komt het toch dat ik die nooit zie liggen als ik de badkamer kuis???????

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die dingen passen gewoon te goed in mijn portemonnee...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat heb je mooi in elkaar gezet, mijn compliment.
    Die mieren vind ik trouwens ook erg goed.
    Groet,
    Wout

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Proper gedaan! Heb je een opleiding of cursus hiervoor gevolgd of heb je die 3D geleerd door zelfstudie (internet, boeken, vrienden,... ) ?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik studeerde 3 jaar product design, daar leerde ik mezelf 3DMAX en ook een beetje het idee rond renderen. Nu, zoveel jaar later kwam ik op dit idee (door third en seventh ;) ook). Ik wou 2D en 3D samen krijgen. Mijn oude handleiding van 3DMAX nog eens bovengehaald en de stap gezet naar Vray.

    BeantwoordenVerwijderen